ترموستات و کلید لمسی هوشمند - هوشمند سازی ساختمان ها | گروه مبنا

شرکت مبنا توسعه اندیشه وارد کننده سیستم های مدیریت هوشمند ساختمان ها

ترموستات و کلید لمسی هوشمند - هوشمند سازی ساختمان ها | گروه مبنا

شرکت مبنا توسعه اندیشه وارد کننده سیستم های مدیریت هوشمند ساختمان ها

راه اندازی و هوشمند کردن خانه – بخش دوم

داشتن خانه هوشمند می‌تواند آرزوی مدرن هر کسی باشد. اما راه‌اندازی و هوشمند کردن خانه با چالش‌هایی همراه است؛ که نیازمند آشنایی با تکنولوژی‌های موجود در این حوزه است. در این مقاله سه قسمتی کوشیده‌ایم ساده‌ترین مسیر را برای هوشمند کردن خانه شرح دهیم. البته توجه کنید که این مسیر، تنها یکی از مسیرهای ممکن است؛ و روش‌ها و تکنولوژی‌های متعددی برای این کار وجود دارد.

در قسمت اول این مقاله با مفهوم و تعریف خانه هوشمند و انواع دستیار دیجیتالی آشنا شدید. در قسمت دوم این مقاله می‌خواهیم سایر سخت‌افزارهایی که در خانه هوشمند کاربرد دارد را به شما معرفی کنیم.

 

Start up and smart home

 

سخت‌افزار خود را انتخاب کنید: اسپیکرهای هوشمند، هاب یا هر دو؟

همان‌طور که در ادامه خواهید دید، این امکان را در اختیار دارید که فرآیند هوشمند کردن خانه خود را تنها با استفاده از چند لامپ هوشمند شروع کنید، اما احتمالا به دنبال چیزهای بیشتری هستید. نیازهای شما هر چه که باشند، باید حتما یک هاب بخرید. در حالت کلی 3 گزینه وجود دارند که می‌توانید انتخاب کنید:

 

اسپیکر هوشمند

با استفاده از یک اسپیکر هوشمند مانند Amazon Echo می‌توانید طیف وسیعی از دستگاه‌ها را تنها با صدای خود کنترل کنید. اگر با روند کار آشنایی دارید، قادر خواهید بود از گوشی هوشمند خود و دستورهای آوایی برای در دست گرفتن کنترل خانه‌‌های  هوشمند استفاده کنید. بنابراین اسپیکر هوشمند نقطه ورود به چنین حالتی است.

 

هاب

با استفاده از هاب هوشمند می‌توانید وسایل مختلفی را از طریق نرم‌افزار کنترل کنید. تا آنجایی که کارهای لازم را از لحاظ سازگاری انجام دهید، قادر خواهید بود که خانه‌ی هوشمند خود را بر پایه یک هاب عالی درست کنید.

 

ترکیب اسپیکر و هاب

با استفاده از هاب و مزایای یک دستیار دیجیتالی عالی قادر خواهید بود زندگی خود را بسیار راحت‌تر کنید. اصلا تصور نکنید که هزینه‌های زیادی را باید صرف آن کنید. در ادامه ویژگی هاب‌های Echo Spot و Samsung SmartThings را با هم خواهیم دید. البته قبل از اینکه به سراغ بخش در دست گرفتن کنترل هوشمند خانه برویم.

یکی از بهترین راه‌های خودکارسازی خانه استفاده از محصول افسانه‌ای Amazon به نام Echo Spot است. این اسپیکر هوشمند کوچک می‌تواند توانایی‌های Alexa را در تمامی خانه به جریان درآورد تا دیگر نگران نصب حرفه‌ای وسایل یا سیم‌کشی‌های پیچیده نباشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را وصل کرده و از آن بهره ببرید. به مانند بیشتر اسپیکرهای هوشمند، کیفیت صدا چندان مطلوب نیست. خوشبختانه می‌توانید از کابل استفاده کرده تا اسپیکرهای خودتان را به این سیستم متصل کنید.

 

smart speaker

 

نحوه استفاده از Alexa به چیزهایی بستگی دارد که از خانه هوشمند خود می‌خواهید، پس آن را به گونه‌ای مدیریت کنید که بتوانید از تمامی مزایای آن بهره ببرید.همچنین استفاده از Echo Spot می‌تواند کنترل تمامی وسایل را در اختیار شما قرار دهد. چه بخواهید یک پیتزا یا Uber سفارش دهید، به زنگ در پاسخ دهید یا اینکه کودک خود را زیر نظر داشته باشید.

اگر می‌خواهید بدون دردسر خانه خود را خودکار کنید، چرا Echo Spot را امتحان نمی‌کنید؟

 
مزایا

  • اندازه بسیار کوچک و برابر با 4 x 4 x 3 ½ اینچ که قابلیت قرارگیری در هر نقطه‌ای را دارد.
  • ادغام مناسب با وسایل هوشمند تا بتوانید با استفاده از Alexa و صدای خود کارهای خود را ساده‌تر کنید.
  • با استفاده از کابل اسپیکرهای خود را به آن وصل کنید تا کیفیت صدای بهتری داشته باشید.

معایب

  • اعلان‌های “تبلیغاتی” ممکن است بسیار آزاردهنده شوند.

گزینه‌های زیاد هاب هوشمند می‌توانند شما را سردرگم کنند و استفاده ما از SmartThings به این معنی نیست که این دستگاه تنها انتخاب ما است. با این حال، SmartThings یکی از بهترین و قابل‌ترین گزینه‌های ممکن است. در حال ساختن خانه هوشمند خود، این امکان را در اختیار دارید که بدون هیچ هزینه‌ای وسایل خود را به یک‌دیگر وصل کنید. در این مسیر هردوی پروتکل‌های ارتباطی Zigbee و Z-Wave پشتیبانی می‌شوند.

با ترکیب کردن این هاب با یک اسپیکر هوشمند، شما می‌توانید همه وسایل را با صدای خود کنترل کرده و رویای خانه هوشمند خود را به واقعیت تبدیل کنید. شما همچنین می‌توانید هشدارهای مربوط به بروز هرگونه مشکل در سیستم ایمنی را به سرعت دریافت کنید؛ که در کنار راحتی بیشتر باعث آرامش ذهنی نیز خواهد شد.

 
مزایا

  • به صورت بی‌سیم به طیف گسترده‌ای از وسایل هوشمند خانگی وصل شوید.
  • وسایل خود را با استفاده از چندین دستور در صبح و دیرهنگام بسیار کارآمدتر سازید.
  • با دستیار صوتی خود حرف بزنید تا کنترل وسایل خود را با استفاده از دستورهای صوتی به دست بگیرید.

معایب

  • فاصله اتصال به دستگاه‌ها محدود است.

 

اتصال به وسایل هوشمند دیگر و به دست گرفتن کنترل

بنابراین، بعد از تصمیم گیری در مورد استفاده از اسپیکر هوشمند، هاب یا هردوی آنها، وقت فکر کردن در مورد این است که چگونه می‌توانید کنترل وسایل و سیستم‌های خانه هوشمند خود را به دست بگیرید. در ادامه در مورد بعضی از راه‌های کاربردی حرف خواهیم زد که می‌توانید از فناوری خانه هوشمند به بهترین شیوه استفاده کنید؛ که با بحث در مورد نورپردازی و سپس وسایل دیگر شروع می‌شود.

 

چراغ‌های هوشمند

با توجه به اینکه نورپردازی خانه‌ها در ایالات متحده حدود 11% از مصرف کلی برق را شامل می‌شود؛ جذابیت نورپردازی هوشمند بیش از پیش آشکار می‌شود. اگر نورپردازی خانه خود را بر اساس حضور افراد یا نور طبیعی خودکار کنید؛ می‌توانید قبض‌های خود را به نحو چشم‌گیری کاهش دهید.

 

Smart lights

 

فراتر از بحث راندمان انرژی، اگر خانه را به شکلی درآورید که حتی در مواقع عدم حضور در خانه نیز شلوغ به نظر بیاید؛ مطمئنا به امنیت خانه کمک شایانی کرده‌اید. نورپردازی خودکار می‌تواند سلاحی عالی در مقابل سارقین احتمالی باشد. شما همچنین می‌توانید در نمای بیرونی خانه نیز از نورپردازی هوشمند استفاده کنید؛ و سیستم ایمنی خانه را با استفاده از نورافکن و آلارم ارتقاء دهید. اگر در مورد مشکلات نصب نورپردازی هوشمند نگران هستید، از چیزهای ساده شروع کنید.

لامپ و پریزهایی را به کار ببرید که می‌توانید تنها با استفاده از گوشی خود آنها را کنترل کنید؛ چرا که راهی بی‌دغدغه برای نورپردازی هوشمند است. در قسمت سوم و نهایی این مقاله با کلیدهای هوشمند، دوربین‌های هوشمند، ترموستات هوشمند، قفل هوشمند و… آشنا می‌شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.