ترموستات و کلید لمسی هوشمند - هوشمند سازی ساختمان ها | گروه مبنا

شرکت مبنا توسعه اندیشه وارد کننده سیستم های مدیریت هوشمند ساختمان ها

ترموستات و کلید لمسی هوشمند - هوشمند سازی ساختمان ها | گروه مبنا

شرکت مبنا توسعه اندیشه وارد کننده سیستم های مدیریت هوشمند ساختمان ها

آشنایی با سیستم تولید برق خورشیدی در خانه هوشمند

میزان مصرف انرژی‌های طبیعی در دنیای امروزی بسیار زیادتر از چندین سال قبل شده؛ انسان با این رویه ضربه جدی به طبیعت زده و عملا به عنوان مصرف کننده بر روی این کره خاکی زندگی می‌کند. حتی برای پیدا کردن راه چاره تا اندازه‌ای دیر هم شده اما جلوی ضرر را از هر جایی که بگیرید منفعت است.

انرژی خورشیدی یک انرژی بی پایان است. اما این حرف شاید چندان منطقی به نظر نیاید چرا که از آینده این دنیا کسی باخبر نیست. اما از زمانی که بشر به یاد دارد انرژی خورشیدی هم وجود داشته و به روزی که دیگر وجود نداشته باشد فکر نکرده. با راه‌اندازی سیستم تولید برق توسط خورشید یک‌بار هزینه می‌کنیم و برای حدود سی سال متوالی از قبوض سرسام‌آور برق خداحافظی می‌کنیم. این خود کاهش هزینه زیادی در پی دارد. این نکته را هم در نظر بگیرید که با نصب این سیستم یک ابزار مفید برای خانه هوشمند خود اضافه کرده‌اید.

تولید برق خود از مایه حیات ایجاد شده، اما با توجه به تغییرات کهکشانی شاید بهتر است راه دیگری را در پیش بگیریم و از روش‌های قدیمی فاصله بگیریم. البته امروزه محققان یک تکنولوژی جدید را به بازار معرفی کرده‌اند اما آیا برای فراگیر شدن آن آماده هستیم؟ ما توسط سیستم برق خورشیدی در خانه هوشمند خود از یک منبع انرژی پاک استفاده کرده و آن را تبدیل به یک منبع انرژی دیگر می‌کنیم.

Solar power generation system

 

نصب سیستم برق خورشیدی در خانه هوشمند

این سیستم باید در محلی نصب شود که در معرض مستقیم تابش نور خورشید باشد. برای خانه‌های هوشمند در بالاترین نقطه خانه یعنی پشت بام بهترین مکان است. پنل خورشیدی را توسط پیچ به جای مطمئنی محکم کنید که با طوفان جابجا نشود. نصب سیستم برق خورشیدی بر روی سقف‌های آسفالت شده، سقف چوبی، شیروانی مناسب است. برای اطلاع دقیق در این موضوع با گروه مبنا اسمارت هوم مشورت کنید. در بعضی مواقع شاید لازم باشد سقف مورد نظر تغییر کند.

برای نصب نیاز به یک پنل خورشیدی دارید. سایز این پنل بسته به نیاز شما و میزان انرژی که قرار است تولید کند انتخاب می‌شود. بین پنل و باتری یک قطعه شارژر وجود دارد که کار آن افزایش عمر باتری است. در این سیستم وظیفه باتری، نگه داشتن انرژی تولید شده است که در طول شبانه روز برای مصرف ذخیره می‌شود.

 

مزیت استفاده از سیستم تولید برق خورشیدی در خانه هوشمند

هوشمند سازی خانه شما توسط وسایلی صورت می‌گیرد که کارهای کنترلی شما را به دست گرفته و برای آسودگی شما طراحی شده باشند. این هوشمندسازی خود شامل هزینه‌هایی هم هست که قبل از خرید باید بررسی شود که آیا این تغییرات لزومی دارد؟ اگر چنین است چه مزیت‌هایی نسبت به شرایط قبل خواهد داشت.

همان‌طور که می‌دانید در کشور ایران هر ماه از انرژی خورشیدی بهره‌مند می‌شویم. پس محدودیتی برای استفاده از آن نداریم. این نعمتی است که شامل حال ما شده و بهترین فرصت است که از آن بهره ببریم.

مزیت بعدی، صرفه‌جویی در هزینه‌های مصرف برق است. مصرف سرانه برق برای هر ایرانی سه برابر بیشتر از مردمان سایر کشورهاست. این موضوع فاجعه است. آیا می‌دانید اگر همه از سیستم تولید برق خورشیدی در خانه و محل کار استفاده کنند تا چه حد در مصرف برق در کشور صرفه‌جویی می‌شود و این کار در اقتصاد کشور تغییر مهمی خواهد داشت؟

انرژی خورشیدی تجدیدپذیر است و تا زمانی که این انرژی وجود دارد امکان استفاده از آن را خواهیم داشت. استفاده از سیستم تولید برق خطر و آسیبی برای محیط زیست ندارد و هیچ‌گونه آلودگی محیطی و صوتی ایجاد نمی‌کند. نگهداری پنل‌های تولید برق بسیار آسان است. به طوری که هر چند سال یک‌بار نیاز به تمیز شدن دارند و باتری آن چک می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.